پیام شهروند: مدیریت قطار شهری اگر در طبقه زیر هر ایستگاهی چند نیمکت بگذارید برای نشستن کسانی که از سوپر نوشیدنی یا بستنی می خرند، همان جا بخورند بعد سوار شوند و کاش سرویس بهداشتی برای کودکان باز بود.
پاسخ روابط عمومی شهرداری شرکت بهره برداری قطارشهری:
در خصوص پیشنهاد شهروند محترم مبنی بر استقرار صندلی مقابل غرفه های تجاری به اطلاع می رساند با توجه به استانداردهای ایمنی در مترو و لزوم پیش بینی و مدیریت بحران های احتمالی، مسیرهای قبل از گیت های ورودی نبایستی دارای مانع باشند تا در زمان نیاز به تخلیه اضطراری مسافرین و ایستگاه ها، این مهم بدون مشکل و در سریع ترین زمان ممکن صورت پذیرد.
در خصوص وجود سرویس بهداشتی برای کودکان نیز به اطلاع می رساند که؛ در تمام دنیا و حتی کشورهای پیشرفته، ایستگاه مترو را همانند ایستگاه اتوبوس در نظر می گیرند که مسافران در نهایت پس از ۲ تا ۴ دقیقه انتظار باید ایستگاه را ترک کرده، سوار قطار شوند و ادامه مسیر بدهند. بنابراین مترو مشابه پایانه مسافربری نیست و ایستگاه های قطار شهری محل عبور و توقف های کوتاه مدت می باشد. با این وجود تمام ایستگاههای قطارشهری مجهز به یک تا دو چشمه سرویس بهداشتی هستند، این سرویسها عمومی نیست و مخصوص استفاده کارکنان است اما به تمام ایستگاهها بخشنامه ارسال شده که در صورت اضطرار، به برخی مسافران و زائران اجازه استفاده داده شود.
باتوجهبه استفاده سالمندان، بیماران خاص، زنان باردار و کودکان از قطارشهری، به ایستگاهها تأکید کردهایم بهطور ویژه درخواست این گروه ها برای استفاده از سرویس بهداشتی را اجابت کنند. چنانچه گزارشی از شهروندان درباره تخلف از این موضوع به دست ما برسد، بررسی، پیگیری و برخورد میکنیم.
علت پیشبینی نکردن سرویس بهداشتی عمومی در ایستگاههای قطارشهری عمدتا مسائل بهداشتی و هزینه بالای نگهداری و تعمیرات می باشد.